octombrie 2023

Recuperarea după ruptura de menisc

Recuperarea după ruptura de menisc are ca scop principal vindecarea corectă și completă a genunchiului prin urmarea tuturor indicațiilor medicului ortoped. Recuperarea se bazează pe respectarea cu strictețe a planului de reabilitare care include atât recomandări cu privire la reluare activității, cât și un plan de terapie fizică pentru a putea îmbunătăți flexibilitatea și gama de mișcare a articulației genunchiului.

Chistul Baker

Chistul Baker reprezină o umflătură localizată în spatele genunchiului. Aceasta poate să apară ca urmarea a unor condiții care produc inflamație sau leziuni ale articulației genunchiului, fiind întâlnit cel mai frecvent la adulții cu vârsta cuprinsă între 35 și 70 de ani.

Hiperextensia genunchiului

Hiperextensia genunchiului este o afecțiune care poate să apară la persoane de toate vârstele, dar este mai frecventă în rândul sportivilor, în special în rândul celor care practică sporturi de mare impact. Aceasta este adesea rezultatul unei lovituri directe la genunchi sau al forțelor generate în timpul unei decelerari sau opriri rapide.

Fractura de col femural

Fractura de col femural este o leziune adesea întâlnită în cazul pacienților de peste 65 de ani, mai ales pentru că odată cu înaintarea în vârstă densitatea minerală a oaselor scade, ceea ce le face mult mai susceptibile la fracturi. Aceasta poate fi cauzată atât de traumatisme de mare impact, cât și de simple căzături, dar și de anumite condiții medicale de care pacientul poate să sufere, precum osteoporoza.

Fasceita plantară

Fasceita plantară este o afecțiune inflamatorie dureroasă a călcâiului. Se estimează că 1 din 10 persoane dezvoltă fasceită plantară în timpul vieții, fiind mai frecventă în cazul la femeilor de vârstă mijlocie care suferă de obezitate, dar și în cazul tinerilor sportivi, de obicei în cazul atleților.