august 2023

Obezitatea și durerile articulare

Obezitatea este una dintre cauzele principale ale durerilor articulare, contribuind și la dezvoltarea de afecțiuni cronice precum artroza. Din punct de vedere biomecanic, fiecare kilogram de greutate în plus pune o presiune suplimentară de trei până la patru kilograme pe fiecare articulație a genunchiului atunci când mergeți și acest lucru crește cu alte activități, cum ar fi urcatul scărilor.

Sindromul piriformis

Sindromul piriformis reprezintă o afecțiune localizată la nvelul șoldului care apare atunci când mușchiul piriformis presează nervul sciatic, provocând o inflamație. Cauzele acestei afecțiuni pot fi multiple, iar simptomele cele mai des întâlnite sunt durere sau amorțeală în regiunea feselor și în partea din spate a piciorului.

Recuperarea după ruptura tendonului rotulian

Recuperarea după ruptura tendonului rotulian reprezintă o etapă esențială pentru o recuperare corectă și completă. În funcție de gravitatea afecțiunii și de starea generală de sănătate a fiecărui pacient, medicul ortoped poate recomanda un program de reabilitare individualizat, care are ca scop redobândirea funcționalității articulației genunchiului.

Artroscopia de umăr

Artroscopia de umăr este o intervenție chirurgicală minim invazivă utilizată pentru a diagnostica și trata diverse afecțiuni ale umărului. Prin intermediul acesteia medicul ortoped poate să vizualizeze cu ușurință structurile aflate în interiorul articulației și să repare structurile deteriorate sau rupte.