iulie 2022

Artroscopia de genunchi

Artroscopia de genunchi este o intervenție minim invazivă utilizată pentru a diagnostica și trata afecțiuni sau leziuni ale articulației genunchiului. Cu ajutorul unui artroscop, un instrument chirurgical mic cu o lumină și o cameră la capăt care este introdusă în genunchi, medicul chirurg inspectează articulația genunchiului, folosind inciziii foarte mici spre deosebire de intervențiile clasice.

Protezarea de șold

Protezarea de șold este o intervenție chirurgicală de amploare care presupune înlocuirea articulației coxofemurale deteriorate cu un implant artificial. Se efectuează în primul rând pentru a calma durerea și rigiditatea șoldului cauzate de artroza de șold.

Denumită și artroplastie totală de șold, operația constă în îndepărtarea capului femural și acetabulului și înlocuirea acestora cu componente din metal, plastic sau ceramica.

Protezarea totală de genunchi

Protezarea totală de genunchi se referă la intervenția chirurgicală pentru înlocuirea articulației genunchiului cu o articulație artificială. Articulația artificială se numește proteză.

Cel mai frecvent motiv pentru operația de înlocuire a articulației genunchiului este artroza. Artroza inseamnă că cartilajul protector al genunchiului s-a uzat, ducând la frecarea osului coapsei și al tibiei.

Fractura de acetabul

Fractura de acetabul este o fractură pelviană, care care implică suprafața articulară a articulației șoldului. Fractura mai poate implica și ilionul, ischionul sau pubisul, în funcție de configurația acesteia. Incidența fracturii de acetabul este de mai mică decât fractura de cap femural.

Artroza de glezna

Artroza de gleznă simptomatică afectează între 1-4% din populație, iar etiologia cea mai frecventă este posttraumatică. Artroza de gleznă este o afecțiune degenerativă reprezentată de distrugerea cartilajului articulației gleznei (articulația talocrurala și articulațiile subtalara).