ianuarie 2024

Instabilitatea coloanei lombare

Instabilitatea coloanei lombare este definită ca incapacitatea coloanei vertebrale de a-și menține configurația normală în condiții normale de utilizare. O coloană vertebrală sănătoasă oferă structură, protecție și sprijin corpului și organelor interne. Instabilitatea spinală poate duce la deteriorarea măduvei spinării, a rădăcinilor nervoase sau la o deformare dureroasă a coloanei vertebrale.

Instabilitatea coloanei lombare Read More »

Fibromul desmoplazic sacrat

Fibromul desmoplazic sacrat este o tumoră osoasă rară, localizată în regiunea sacrală care prezintă de obicei o creștere lentă, deși în unele cazuri poate prolifera extensiv și poate prezenta caracteristici agresive la nivel local. Aceasta este, în general, dificil de distins de alte leziuni osoase, cum ar fi tumora cu celule gigantice sau cordomul sacrat.

Fibromul desmoplazic sacrat Read More »

Recuperarea după fractura de femur

Recuperarea după fractura de femur este întotdeauna necesară după tratamentul inițial, pentru a restabili gama de mișcare și mobilitatea completă a membrului afectat și pentru a ajuta pacientul să revină în totalitate la activitățile obișnuite. Fără o reabilitare adecvată, complicațiile precum durerea cronică, inflamația și slăbiciunea pot cauza dificultăți la mers și în desfășurare a activităților fizice.

Recuperarea după fractura de femur Read More »

Spondilolisteza

Spondilolisteza este o afecțiune spinală care cauzează adesea dureri în regiunea lombară. Aceasta apare atunci când una dintre vertebrele care alcătuiesc coloana vertebrală, se deplasează din poziția inițială și alunecă pe vertebra de sub ea. De cele mai multe ori, tratamentul non-chirurgical poate ameliora simptomele, dacă simptomele sunt severe, intervenția chirurgicală poate fi necesară și prezintă o rată ridicată de succes în majoritatea cazurilor.

Spondilolisteza Read More »

Transplantul de grefe osteocondrale

Transplantul de grefe osteocondrale reprezintă o metodă eficientă de tratament pentru pacienții care prezintă defecte sau leziuni de cartilaj la nivelul genunchiului. Scopul transplantului osteocondral este de a îmbunătăți funcția articulară, de a ameliora simptomele și de a întârzia nevoia unei artroplastii prin restaurarea suprafeței articulare cu ajutorul unui implant biologic activ.

Transplantul de grefe osteocondrale Read More »

Transplantul de grefe osteocondrale

Transplantul de grefe osteocondrale Read More »