mai 2022

Sindromul de impingement al umărului

Sindromul de impingement al umărului este o afecțiune frecventă și dureroasă a umărului la adulți. Cauza acestei afecțiuni este o îngustare structurală a spațiului subacromial. Ca umare, atunci când brațul este ridicat, acromionul — partea superioară a omoplatului — exercită presiune asupra coafei rotatorilor. Această presiune cauzează inflamație și îngustarea a spațiului, cauzând și mai multă durere și iritare.

Ruptura de menisc

Ruptura de menisc este una dintre cele mai frecvente afecțiuni intalnite la nivelul genunchilor, și reprezintă o leziune a fibrocartilajului situat între femur și tibie. Este o afecțiune care poate apărea la oricine, însă o găsim în special la persoanele în vârstă și la cele care practică activități fizice în mod regulat, în special sportul de contact.

Hernia de disc

Hernia de disc este o afecțiune degenerativă a coloanei vertebrale și reprezintă deplasarea conținutului gelatinos (nucleul pulpos) în afara inelului fibros. Acest lucru poate comprima nervii sau măduva spinării cauzând durere și disfuncție a coloanei vertebrale. Hernia de disc se poate produce la nivelul oricărui segment al coloanei vertebrale, o întâlnim însă mai frecvent în partea lombară.

Gonartroza sau osteoartrita genunchiului

Gonartroza sau osteoartrita genunchiului este o afecțiune degenerativă a articulației genunchiului, cauzată de degradarea lentă și progesivă a cartilajului articular de la nivelul genunchiului. Genunchiul este cea mai mare și puternică articulație din corp. În alcătuirea sa se afla partea inferioară a femurului, partea superioară a tibiei și rotula cunoscută și sub denumirea de patelă.