Ruptura tendonului supraspinos

Ruptura tendonului supraspinos este unul dintre tendoanele cele mai frecvent deteriorate. De obicei, se dezvoltă alături de alte rupturi ale mușchilor manșetei rotatoare, și poate fi totală sau parțială.

Ce este tendonul supraspinos?

Tendonul supraspinos este situat în partea posterioară a umărului și ajută brațul să se miște în sus și-n jos. Tendonul supraspinos este cea mai importantă componentă a coafei rotatorilor, se află între tendoanele infraspinoase și subscapulare.

Care sunt simptomele?

Ruptura tendonului supraspinos poate cauza:

• Durere la ridicarea și coborârea brațului.
  • Durere când stai întins pe umărul rănit.
  • Rigiditate sau senzație de arsură la umăr.
  • Gamă limitată de mișcare, ceea ce face dificilă ridicarea brațului deasupra umărului.
  • Durerea se agravează în poziție deasupra capului sau flexat înainte.
  • Slăbiciune la rotirea sau ridicarea brațului.
ruptură a tendonului supraspinos

Tipuri de ruptură a tendonului supraspinos

Ruptura de supraspinos pot fi parțială sau totală. Ruptura parțială reprezintă o ruptură incompletă a fibrelor musculare, și poate progresa până la o ruptură completă.

Ruptura totală reprezintă distrugerea completă a fibrelor musculare.

Cum diagnosticăm ruptura tendonului supraspinos

Ruptura tendonului supraspinos poate fi diagnosticată în urma anamnezei, a examinării fizice, precum și a unor teste specifice. Medicul mai poate recomanda, de asemenea, investigații imagistice precum radiografia sau RMN.

Cum tratăm ruptura tendonului supraspinos

Metodele de tratament includ: medicamente, terapie fizică, injecții cu steroizi sau intervenții chirurgicale.

Medicamentele pot ajuta la ameliorarea durerii reduce umflarea umărului.

Kinetoterapia constă în exerciții care redau flexibilitatea și forța umărului. Aceasta este o formă comună de tratament, atât pentru leziunile minore ale umărului, cât și pentru pacienții care se recuperează după operația la umăr.

În cazul în care ruptura este severă se poate recomandă intervenția chirurgicală care implică reatașarea tendonului sau transferul unui tendon din apropiere pentru a-l înlocui pe cel deteriorat.

Chirurgia manșetei rotatorilor este recomandată pentru rupturi cu grosime completă sau când metodele nechirurgicale nu au succes pentru cei care se confruntă cu rupturi cu grosime parțială.