Tendinoza coafei rotatorilor

Tendinoza coafei rotatorilor este o cauză comună a dureri de umăr. Coafa rotatorilor este formată dintr-un grup de mușchi si tendoane care înconjoară capul humeral și care permite rotația brațului. Aceștia sunt: mușchiul supraspinos, mușchiul infraspinos, mușchiul suprascapular și mușchiul teres minor.

Ce este tendinoza coafei rotatorilor?

Tendinoza coafei rotatorilor este o afecțiune cronică și reprezintă o schimbare degenerativă a tendoanelor, care se produce în timp fie de la vârstă, fie ca urmare a stresului repetitiv la care este supus umărul.

La nivel microscopic, tendinoza este descrisă ca o schimbare structurală în tendon, care în timp poate duce la o ruptură parțială sau totală a coafei rotatorilor. Într-un articol apărut în Jurnalul Britanic de Medicină Sportivă, autorul spune referitor la ceea ce se cunoaște despre aceasta patologia, că este o patologie frecventă și asociată cu o morbiditate substanțială.

De reținut: Tendinoza sau tendinopatia este o degradare a tendoanelor. Tendinita este o inflamație a tendoanelor.

tendinoza coafei rotatorilor

Care sunt simptomele tendinozei coafei rotatorilor?

Tendionoza coafei rotatorilor se manifestă prin durere la locul tendonului afectat. În general, pacienții nu-și aduc aminte de un anume incident care să fi cauzat apariția durerii. De asemenea, există și pacienți care nu știu că au tendinoză, deoarece nu au simptome.

Alte simptome inculd: durere când brațul este întins sau ridicat la nivelul umărului sau deasupra capului, durere când se așează pe partea afectată mai ales în timpul nopții, rigiditate.

Cauzele sau factorii de risc ai tendinozei coafei rotatorilor

Tendionoza este cauzată de suprasolicitarea tendoanelor. Tendoanele necesită un timp mai lung pentru a se vindeca deoarece sunt slab vascularizate. Activitatea continuă și repetitivă pune stres pe tendon și încetinește procesul de vindecare. Acest lucru duce în cele din urmă la tendinoză (Healthline, 2017).

Alți factori de risc/cauze sunt: vârstă, suprasolicitarea, postura incorectă, tendinita netratata, slăbiciune cauzată de practicarea unei activități sportive fără pauză de refacere suficientă, rigiditate și instabilitate (Healthline, 2017).

Cum se diagnostichează tendinoza?

Tendionoza de coafă rotatorie poate fi diagnosticată în urma anamnezei și a examinării fizice. De asemenea, medicul poate efectua și diverse teste precum testul Hawkins sau Neer pentru a observa gradul de durere al pacientului. Medicul mai poate cere și efectuarea de investigații imagistice cum ar fi CT sau radiografie.

Test Hakiwns
Test Neer

La început, în funcție și de severitatea simptomelor, medicul poate recomanda tratamentul medicamentos, recuperare medicală, infiltratii intraarticulare și odihnă pentru a-i oferi tendonului timp să se vindece.

În cazul când în urma metodelor terapeutice nonchirurgicale simptomele continua, medicul poate recomanda intervenția chirurgicală.