Serviciile medicale ortopedice

Serviciile medicale ortopedice oferite de către medic primar Eduard Cernat acoperă un spectru larg de intervenții chirurgicale clasice, cât și minim invazive care vizează diverse patologii ortopedice. În plus, dr Cernat pune la dispoziția pacienților informații valoroase cu privire la metodele de recuperare post operatorii.

Ce este ortopedia?

Ortopedia este o specialitate medicală care se ocupă de menținerea și restabilirea funcției sistemului osos și a structurilor asociate acestuia, adică a coloanei vertebrale, a articulațiilor soldului, genunchiului, umărului și a altor oase, articulații și mușchi.

Dr Cernat Eduard

Când este indicat un consult ortopedic?

Efectuarea unui consult ortopedic este indicată în cazul în care pacientul prezintă următoarele simptome:

· Durere constantă sau ocazională care durează mai mult de 3 luni

· Gamă limitată de mișcare

· Imposibilitatea de a efectua activitățile zilnice

· Dificultate de a sta în picioare sau în timpul deplasării

· Leziune acută care nu răspunde la tratament conservator, cum ar fi gheața sau antiinflamatoarele nesteroidiene.

Servicii medicale ortopedice

Printre principalele servicii medicale ortopedice oferite de către medic primar Eduard Cernat sunt:

Artroplastiile articulare Artroplastia este o intervenție chirurgicală prin care articulația afectată, precum articulația genunchiului, a șoldului sau a umărului este înlocuită o proteză din elemente metalice sau ceramice pentru a reda funcția anatomică a acesteia.

Tratamentul chirurgical al leziunilor ligamentare de genunchi

Leziunile ligamentare de genunchi implică ruptura ligamentelor încrucișate anterior și posterior sau ruptura ligamentelor colaterale, ligamentul colateral medial și lateral. Tratamentul rupturilor chirurgicale este, de obicei efectuat prin artroscopie, dar poate implica și utilizarea unei grefe de țesut pentru a reconstrui ligamentul deteriorat.

Intervențiile chirurgicale ale coloanei lombare

Patologia coloanei vertebrale poate include afecțiuni degenerative, tumori spinale sau afecțiuni care apar ca urmare a traumatismelor. Intervențiile chirurgicale pentru afecțiunile spinale includ:

· Endoscopia biportală

· Laminotomia

· Foraminotomia

· Artrodeza intervertebrală

Artroscopia Artroscopia este o intervenție chirurgicală minim invazivă care se bazează pe realizarea câtorva incizii mici la nivelul pielii. Medicul utilizează un artroscop prevăzut cu o cameră și o lumină în capăt pentru a vizualiza interiorul articulațiilor și niște instrumente chirurgicale în miniatură pentru a trata leziunile articulare.

Infiltrațiile intra-articulare Infiltrațiile intra-articulare sunt proceduri medicale non-invazive prin care se administrează tratamentul direct în articulația afectată, pentru a reduce durerea, inflamația și rigiditatea. Acestea sunt utilizate în mod obișnuit în tratarea durerii articulare, precum artroza.

Tratamentul tumorilor ortopedice

Dr Eduard Cernat efectuează, de asemenea, rezecția chirurgicală al tumorilor ortopedice, atât maligne cât și benigne, precum tumorile sacrale, osteoblastomul, fibromul desmoplazic sacrat sau tumora osoasă cu celule gigantice.

Recuperarea postoperatorie Pacienții beneficiază de programe de recuperare postoperatorii individualizate și de indicațiile necesare pentru a avea parte de o recuperare eficientă și sigură, fără complicații. Recomandările includ, în general, aspecte referitoare la îngrijirea membrului operat, reluarea activității și terapia fizică.