Decompresia de cap femural

Decompresia de cap femural este o procedură chirurgicală utilizată pentru a elibera presiunea de la nivelul acestuia prin efectuarea unei găuri mai mari sau a mai multor găuri mai mici în osul capului femural (partea superioară a osului coapsei).

Ce este decompresia de cap femural?

Decompresia de cap femural este o intervenție care implică forarea chirurgicală în zona osului necrozat din apropierea articulației. Aceasta reduce presiunea, permite creșterea fluxului sanguin și încetinește sau oprește distrugerea osului și a articulațiilor. Această metodă chirugicală este de obicei efectuată pentru a trata osteonecroza de șold.

Succesul acesteia depinde, în general, de cantitatea și locația necrozei osoase într-o articulație și de cât de multă greutate tinde să suporte articulația în cauză.

Când este indicată decompresia de cap femural?

Decompresia de cap femural este indicată înainte de colapsul și fractura capului femural, pentru a întârzia sau pentru a evita intervenția chirurgicală reconstructivă a articulației afectate. În general, este efectuată pentru a păstra funcția și structura șoldului, precum și pentru a calma durerea asociată cu necroza avasculară.

Cum se efectuează decompresia de cap femural?

Procedura se efectuează sub anestezie rahidiană sau generală, pacientul fiind așezat în decubit dorsal, iar imagistica cu raze X este utilizată pentru a ghida chirurgul în timpul procedurii.

Medicul realizează o mică incizie pe șold și forează prin colul femural până în zona afectată a capului femural. Osul necrotic este apoi îndepărtat. Acest lucru reduce presiunea imediat și creează spațiu pentru ca noile vase de sânge să crească și să hrănească osul existent.

Cavitatea care se formează în os este uneori umplută cu grefă osoasă prelevată fie dintr-o altă parte a corpului pacientului, fie de la un cadavru. Uneori, se poate folosi și un material sintetic de grefă osoasă.

Incizia este apoi închisă cu suturi. O altă variantă pentru decompresia de cap femural implică forarea unor găuri cu diametru foarte mic dintr-un singur punct. Plaga chirurgicală, în acest caz, este foarte mică și poate necesita doar o singură sutură.

Riscuri și complicații

La fel ca în cazul oricărei intervenții chirurgicale și decompresia capului femural poate implica apariția complicațiilor. Riscurile și complicațiile asociate acestei proceduri includ:

• Durere severă
  • Progresia necrozei
  • Fractură de-a lungul canalului forat
  • Perforații la nivelul capului femural
  • Tromboză venoasă profundă