Artrodeza intervertebrală

Artrodeza intervertebrală se referă la fuziunea a două sau mai multe vertebre într-o singură structură, fără spațiu între ele. Scopul este de a opri mișcarea dintre cele două oase și de a preveni durerile de spate. Procedura se poate realiza prin abord anterior sau posterior.

Ce este artrodeza?

Artrodeza este fuziunea vertebrelor peste un spațiu articular. Fuziunea se  poate realiza natural sau prin chirurgie. În chirurgie, artrodeza sau fuziunea între două vertebre poate fi realizată prin plasarea grefei osoase și/sau a substitutului grefei osoase pentru a uni vertebrele, astfel încât osul nou să crească în spații.

În ce consta artrodeza intervertebrală?

Artrodeza intervertebrală este o procedură chirurgicală utilizată pentru a corecta problemele cu oasele mici ale coloanei vertebrale. Procedura constă în sudarea a două sau mai multe vertebre, astfel încât acestea să se vindece într-un singur os solid.

În acest proces, cartilajul bolnav este îndepărtat, capetele osoase sunt tăiate și cele două capete osoase sunt unite într-un singur os solid cu fixare internă metalică.

Când se recomandă artrodeza spinală?

De obicei, procedura este recomandată în cazul în care coloana vertebrală reprezintă sursa a durerii, iar tratamentele conservative precum kinetoterapia nu au rezultate.

Fuziunea coloanei vertebrale poate ajuta la ameliorarea simptomelor multor probleme ale spatelui, dacă durerea de spate este cauzată de:

• Boala degenerativă a discului
  • Spondilolisteza
  • Stenoza coloanei vertebrale
  • Scolioza
  • Vertebra fracturată
  • Infecţie
  • Hernie de disc
  • Tumora

Aborduri chirurgicale în fuziunea spinală lombară

Fuziunea vertebrelor poate fi realizată în două moduri:

• Artrodeza intervertebrală anterioară: se intra prin abdomenul inferior.
  • Artrodeza intervertebrala posterioară: se intra prin spate.

Artrodeza intervertebrală anterioară

O intervenție chirurgicală de artrodeză intervertebrală anterioară este un tip de fuziune a coloanei vertebrale efectuat pentru a stabiliza un segment de mișcare dureros în partea inferioară a spatelui. Se realizează în echipa multidisciplinară. Abordarea chirurgicală se face printr-o incizie în abdomenul inferior, pentru a accesa partea din față a coloanei vertebrale, unde se află discul.

Artrodeza intervertebrală posterioară

Într-o abordare posterioară a artrodozei intervertebrale, chirurgul face o incizie în mijlocul spatelui inferior. Pentru a vedea vertebrele, chirurgul va separa mușchii care înconjoară coloana vertebrală.

Care sunt posibile riscuri și complicații?

Acestea sunt posibile riscuri și complicații ale artrozei intervertebrale.

• Sângerare
  • Cheaguri de sânge
  • Infecţie
  • Durere
  • Riscuri de la anestezie

Alte posibile complicații includ:

• Leziuni nervoase: amorțeală și furnicături la un picior.
  • Pseudoartroză: uneori, fuziunea nu funcționează.
  • Complicații ale grefei osoase ale donatorului, cum ar fi infecția sau respingerea țesuturilor.