Revizia protezei de șold

Revizia protezei de șold este efectuată pentru a repara o proteză de șold care a fost deteriorată în timp. Cauza deteriorării poate fi o infecție sau uzura normală a șoldului protetic. Operația de revizuire ajută la corectarea problemei, astfel încât șoldul să poată funcționa din nou normal.

Ce este revizia protezei de șold?

În artroplastia de șold, părțile afectate ale articulației șoldului sunt înlocuite cu o proteză din două părți. Revizia protezei de șold este o procedură chirurgicală complexă ce implică îndepărtarea uneia sau a ambelor părți a articulației șoldului implantată anterior și înlocuirea acestora cu o proteză nouă.

revizia protezei de sold

Indicații pentru revizia protezei de șold

În majoritate a cazurilor, protezarea șoldului le permite pacienților să aibă o viață mai activă, fără dureri de șold debilitante.

O articulație artificială a șoldului durează în medie 10-15 ani, în funcție de utilizarea zilnică a articulației de către pacient. În timp, o proteză de șold nu se mai potrivește la fel de bine și nu mai este la fel de eficientă.

Revizia de protezare a șoldului poate fi, de asemenea, recomandată și în cazul unei infecții în țesutul din jurul articulației.

Alte indicații pentru operația de revizie a protezei de șold:

• Dislocarea implanturilor anterioare;
  • Slăbirea componentei femurale sau acetabulare a protezei;
  • Slăbirea osului din jurul protezei;

Cum se realizează

Există diferite tipuri de intervenții chirurgicale de revizuire a protezei de șold. În unele cazuri, se înlocuiește doar anumite părți, iar în alte cazuri, întreaga proteză trebuie îndepărtată sau înlocuită, iar osul din jurul șoldului trebuie reconstruit.

Revizia protezei de șold se efectuează sub anestezie generală. În timpul procedurii, chirurgul face o incizie pentru a expune articulația șoldului.

Odată ce incizia este făcută, chirurgul va expune articulația șoldului, și va examina țesuturile moi din șold pentru a se asigura că nu prezintă infecții și alte probleme, cum ar fi o reacție la componentele metalice. Mai mult, chirurgul va evalua toate părțile protezei pentru a determina care dintre necesită înlocuire.

Ulterior, medicul va îndepărta apoi implantul original cu foarte multă atenție pentru a păstra cât mai mult os posibil.

După îndepărtarea implanturilor originale, urmează pregătirea suprafețelor osoase din pelvis și femur pentru implanturile de revizuire. În cazul în care există o pierdere osoasă semnificativă, pot fi adăugate suprafețe metalice sau grefă osoasă pentru a compensa deficitele osoase.

Riscurile revizuirii protezei de șold

Ca și în cazul oricărei proceduri chirurgicale majore, există anumite riscuri potențiale și complicații implicate de intervenția chirurgicală de revizuire a înlocuirii șoldului. Posibilele complicații după revizuirea protezei șoldului includ:

• Infecţie
  • Dislocare
  • Fractură de femur sau pelvis
  • Leziuni ale nervilor sau vaselor de sânge
  • Inegalitatea lungimii picioarelor
  • Eșecul ameliorării durerii